کم رنگ شدن لثه سگ ها

آیا می دانید علائم کم رنگ شدن لثه سگ ها نشانه چیست؟ آیا اطلاعاتی در رابطه با این موضوع دارید؟ در این مقاله می خواهیم اطلاعات کافی در مورد این موضوع در اختیار شما قرار دهیم، اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنید، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید و مطالب را با دقت مطالعه کنید.

کم رنگ شدن لثه سگ ها نشانه چیست

تغییر رنگ لثه سگ ها همانطور که می دانید تغییر رنگ لثه سگ ها نشانه کم خونی سگ ها است، رنگ طبیعی لثه سگ ها معمولا از صورتی روشن تا صورتی روشن است، اگر سگ علائمی از این قبیل داشته باشد. چون خونریزی، ضعف، بی حالی و غش شایع است. اینها همه نشانه های کم خونی در سگ ها هستند. اگر به موقع درمان نشوند، این بیماری ممکن است باعث مرگ آنها شود. کم خونی زمانی رخ می دهد که گلبول های قرمز کافی در خون وجود نداشته باشد. اگر سگ شما به دلایلی خون از دست بدهد و خون کافی در بدنش نداشته باشد، دچار کم خونی می شود. کم خونی همچنین باعث رنگ پریدگی لثه ها و بی حالی، ضعف و غش در سگ می شود. بیماری هایی مانند سرطان، وجود انگل های خونی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم، کاهش تولید گلبول های قرمز باعث کاهش گلبول های قرمز می شود. می توان گفت تغذیه نامناسب یا عدم تعادل تغذیه، کم کاری تیروئید، بیماری های خودایمنی باعث می شود سگ دچار کم خونی شود.

درمان لثه های کم رنگ سگ ها

برای درمان رنگ پریدگی لثه سگ باید قبل از انجام هر کاری آزمایش گلبول قرمز انجام شود و در صورت نیاز سگ باید مدتی در بیمارستان بستری شود و تحت مراقبت باشد یا گاهی ممکن است سگ به خون نیاز داشته باشد. بنابراین دامپزشک باید داروهای کم خونی را برای سگ تجویز کند.

نگهداری از سگ در منزل

افرادی که سگ خانگی در خانه خود نگهداری می کنند باید بدانند که باید از شرایط نگهداری سگ آگاهی کامل داشته باشند. سگ ها همچنین به تغذیه مناسب و خواب کافی نیاز دارند. برای حفظ آنها باید از تمام نکات آگاه باشید. اگر متوجه علائم شدید اگر سگ شما کم خون است، باید در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که سگ به دلیل کم خونی نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. در این زمان باید از آن مراقبت کنید و به خوبی از آن مراقبت کنید تا سگ شما بتواند سلامت خود را حفظ کند. دریافت کنید

جلو گیری از کم رنگ شدن لثه سگ ها

تغییر رنگ لثه سگ، هیچ راهی برای جلوگیری از تغییر رنگ لثه سگ وجود ندارد زیرا این علائم نشان دهنده بیماری های مختلف است، صاحبان سگ باید آنها را از انجام کارهایی که ممکن است در این زمان جانشان را به خطر بیندازد دور نگه دارند. در این زمان، قبل از انجام هر کاری، باید آزمایشی انجام شود تا بیماری سگ بر اساس آن درک شود. مخفی کردن اجسام نوک تیز خطرناک به دور از سگ زیرا ممکن است با این اشیا به خود آسیب برساند و جانش را به خطر بیندازد.

رنگ طبیعی لثه سگ ها

همانطور که می دانید سگ ها نیز نژادهای مختلفی دارند که رنگ لثه آنها در هر نژاد متفاوت است، اما می توان گفت رنگ طبیعی لثه ها صورتی یا رنگ ماهی سالمون است. اگر متوجه تغییر رنگ لثه سگ خود شدید حتما باید به دامپزشک مراجعه کنید زیرا تغییر رنگ لثه نشانه بیماری سگ است. و اگر به موقع درمان نشود ممکن است سگ را بکشد.

جمع بندی

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید، تغییر رنگ لثه سگ ها باعث کم خونی یا بیماری های مختلف می شود. برای اطمینان کامل باید چک آپ انجام شود، اگر کم خونی به موقع درمان نشود ممکن است جان سگ را به خطر بیندازد. افرادی که در منازل خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنند باید با این موضوع آشنا باشند تا در صورت نیاز و با این علائم سریعا به دامپزشکی مراجعه کنند. همچنین می توان گفت که افراد می توانند با مراجعه به سایت پت شاپ اینترنتی لینکس پت اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند.

دسته بندی آموزشی آموزشی سگ ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت