اضطراب در سگ

همانطور که می دانید سگ ها موجودات حساسی هستند و عوامل مختلفی باعث ایجاد استرس و اضطراب در آنها می شود. که در این مقاله به بررسی اضطراب در سگ ها می پردازیم.

دلایل اضطراب و استرس در سگ ها

تغییر محل زندگی

یکی از دلایل اصلی اضطراب در سگ ها تغییر محل زندگی، بازسازی خانه، تغییر دکوراسیون، اسباب کشی و … است که سگ مجبور به ترک خانه خود می شود و در نتیجه دچار استرس می شود.

دلتنگی

یکی دیگر از عوامل اضطراب سگ، دلتنگی و بی قراری آن برای صاحبش است که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که شما برای یک ساعت از خانه بیرون می روید یا به مسافرت می روید و در حالی که شما نیستید، سگ شما دچار استرس و اضطراب می شود و ناراحت و حتی ناراحت می شود. 

ورود یک فرد یا حیوان جدید به خانه

در برخی موارد ورود شخص یا حیوان به خانه باعث می شود سگ شما احساس کند که دیگر برای مردم اهمیتی ندارد و موقعیت خود را متزلزل می بیند و در نتیجه مضطرب می شود. علت این اضطراب به این دلیل است که محل سکونت خود را قلمرو خود می داند و برای خود حضور افراد یا حیوانات جدید باعث نقض حریم خصوصی وی و رفتارهای خشونت آمیز و با صدای بلند می شود.

تغییر صاحب

یکی دیگر از دلایل اضطراب در سگ ها تغییر صاحب سگ است، در برخی موارد آنها قادر به نگهداری سگ خود نیستند و یا آن را رها می کنند یا صاحب جدیدی برای آن پیدا می کنند. سگ ها از جمله حیواناتی هستند که بسیار به صاحب خود وابسته هستند و چون احساس می کنند آنها را از دست داده اند، اضطراب و رفتار خشونت آمیز از خود نشان می دهند. با گذشت زمان، سگ به آن عادت کرده و آرام می شود، به همین دلیل می توانید با کارشناسان اورنگ پت تماس بگیرید و در مورد استرس سگ و گربه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

از دست دادن اطرافیان

اطرافیان سگ که افراد یا اعضای خانواده یا سایر حیوانات خانگی هستند نسبت به سگ بسیار محبت می کنند و اگر آنها را از دست بدهد احساس بی قراری می کند.

نشانه های اضطراب و استرس در سگ ها

می توان به چند نمونه از علائم و نشانه های اشاره کرد، مانند: تکان دادن بدن، پارس کردن یا ناله کردن، صاف کردن گوش ها در هنگام خطر، خواباندن گوش ها هنگام کمک، لیسیدن بدن و اطراف دهان، کندن زمین. برای پنهان کردن. نشانه اضطراب است.

مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست

از دست دادن اشتها که باعث کاهش یا قطع غذا در هنگام اضطراب می شود، یعنی زمانی که باید به دامپزشک مراجعه کنید.

گوشه گیری و انزوا

سگ ها حیوانات دوست داشتنی هستند و دوست دارند ساعت ها با آنها بازی کنند. اگر مضطرب و استرس باشند بازی نمی کنند و باید با دامپزشک مشورت کنید.

عصبانیت و پرخاشگری

یکی دیگر از نشانه های اضطراب در سگ خشم ناشی از ترس است که در این صورت می توانید به او کمک کرده و اضطراب آن را از بین ببرید.

پیشگیری از اضطراب

دوری از صداهای بلند

چون قدرت شنوایی سگ بسیار بالاست صداهای اطراف باید ضعیف و با فواصل طولانی باشد و صداهای بلند باعث آزار آن می شود مانند انفجار ترقه در چارسان سوری، موسیقی بلند و رعد و برق که باعث ایجاد اضطراب و استرس در سگ می شود. سگ و باید محیط زندگی آن را آرام کنید.

اجتماعی کردن سگ

یکی دیگر از عوامل پیشگیری از اضطراب در سگ ها اجتماعی کردن آنهاست. صاحب سگ باید سگ خود را اجتماعی کند و به حضور خانواده و افراد دیگر عادت کند تا از اضطراب آن بکاهد و بهترین راه این است که شما با خصوصیات سگ خود آشنا شوید تا بتوانید به او کمک کنید.

درمان اضطراب در سگ ها

برای درمان اضطراب باید علل این استرس و ناراحتی را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید. در بیشتر مواقع گذراندن وقت با سگ ها استرس و اضطراب آنها را کاهش می دهد به همین دلیل می توانید به سایت اورنگ پت مراجعه کرده و خدمات و محصولات این وب سایت را مشاهده کنید.

جمع بندی

در مورد اضطراب در سگ ها صحبت کردیم که این حیوانات بسیار حساس و دوست داشتنی هستند و به صاحب خود بسیار وفادار هستند و یکی از بهترین انواع حیوانات خانگی برای نگهداری در خانه هستند.به همین منظور شما می توانید با لینکس پت ارتباط و از نحوه نگهداری و تغذیه پت ها در منزل اطلاع حاصل کنید.

 

دسته بندی آموزشی آموزشی سگ ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت