جدا کردن کنه از بدن سگ

جدا کردن کنه از بدن سگ

آیا جدا کردن کنه از بدن سگ را می دانید؟ آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟ ما می خواهیم دراین مقاله در رابطه با این موضوع  اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم، اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعاتی کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

جدا کردن کنه از سگ

همانطور که می دانید سگ ها بیشتر در معرض مشکلات پوستی هستند. کنه ها نوعی از مشکلات پوستی هستند که در بیشتر مواقع با کاشت کنه در پوست و موی سگ ها اتفاق می افتد. اما شما باید با داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه حذف کنه از بدن سگ، آنها را از این مشکلات رها کنید.

کنه نیز یک انگل به شکل عنکبوت است که به پوست می چسبد و از طریق خون تغذیه می کند. به همین دلیل می تواند باعث بیماری های مختلفی شود، بنابراین باید فورا کنه را از بدن سگ خارج کنید. برای از بین بردن کنه از سگ، باید از موچین برای جدا کردن کنه ها از بدن سگ استفاده کنید و مطمئن شوید که هیچ گازی در بدن سگ باقی نمانده است.

جدا کردن کنه از بدن سگ

وجود کنه باعث چه بیماریی هایی در سگ می شود؟

اگر سگ آلوده به کنه درمان نشود، می تواند به بیماری هایی مانند لایم، بابسیوبوزیس و … مبتلا شود.

اما یکی از عوامل اصلی ایجاد کنه در بدن سگ کم خونی و برافروختگی سگ است.

تشخیص کنه در سگ

نحوه تشخیص کنه روی بدن سگ معمولاً باید گوش های بین انگشتان پا، داخل بینی و اطراف دم سگ را جستجو کنید، آنها معمولاً در بین این قسمت های بدن یافت می شوند.

وقتی متوجه شدید که در بدن سگ هستید، قبل از هر کاری باید ابتدا بدن سگ را با شامپو و اسپری ضد مایت بشویید و یا می توانید از قرص های ضد کنه برای از بین بردن کنه ها نیز استفاده کنید. این قرص ها در از بین بردن کنه ها بسیار موثر هستند. موثر است. لازم است بدانید که استحمام بیش از حد سگ ها نیز می تواند باعث خشکی بدن سگ شود، پس در این موارد باید کمتر این کار را انجام دهید.

جدا کردن کنه از بدن سگ

نحوه جدا کردن کنه از سگ

برای از بین بردن کنه از بدن سگ، باید بدانید که چگونه آن را خارج کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که هنگام خارج کردن کنه از بدن سگ باید مراقب باشید که کنه به بدن شما نچسبد زیرا ممکن است شما را مبتلا کند. با استفاده از موچین می توانید کنه را از بدن سگ جدا کرده و از بین ببرید. کنه قدرت مکش بالایی دارد. بنابراین این کار باید با دقت بیشتری انجام شود تا نیش کنه در بدن سگ باقی نماند.

پس از انجام این کار باید به دلیل زخم هایی که در بدن سگ ایجاد شده است، زخم ها را با پماد آنتی بیوتیک و مواد ضدعفونی کننده مانند بتادین تا چند روز ضد عفونی کنید. همچنین روش های خانگی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از آنها، کنه را از بدن سگ جدا کنید. در نهایت برای از بین بردن کنه باید سم پاشی کنید.

علائم وجود کنه در بدن سگ

یکی از نشانه هایی که می تواند شما را از وجود کنه در بدن سگ مطمئن کند این است که سگ مدام خودش را می خراشد. کنه همچنین باعث فلج سگ می شود زیرا از خون تغذیه می کند. علائمی مانند بی قراری حیوان به دلیل خارش شدید، خاراندن پوست و ریزش مو نیز از نشانه های وجود کنه در بدن سگ است. اگر کنه به موقع درمان نشود، می تواند باعث بیماری های عفونی نیز شود.

جمع بندی

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید، کنه ها موجودات بسیار کوچک و خطرناکی هستند که در صورت نادیده گرفتن آنها می توانند مشکلات بسیار بزرگی را ایجاد کنند. وجود کنه در بدن سگ ممکن است باعث بیماری های مختلفی شود. بنابراین وقتی از این موضوع مطلع شدید، باید کنه ها را از بدن سگ جدا کنید و مراقب باشید که کنه روی بدن شما ظاهر نشود.با مراجعه به سایت پت شاپ اینترنتی لینکس پت می توانید اطلاعات بیشتری در این باره را کسب کنید.

دسته بندی آموزشی آموزشی سگ ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت