تشخیص استرس در گربه ها

تشخیص استرس در گربه ها

برای تشخیص استرس در گربه ها باید چندین رفتار در نظر گرفته شود. چه چیزی باعث استرس در گربه ها می شود و چگونه با آن مقابله کنیم. آیا گربه شما رفتار عجیبی دارد؟ آیا با شنیدن صدای زنگ خانه پنهان می شود یا با اعضای خانواده یا مهمانان محتاط یا پرخاشگر است؟ آیا او خارج از جعبه زباله ادرار می کند یا مدفوع می کند؟ همه این رفتارها می تواند نشانه ای از استرس در گربه شما باشد.

چه چیزی باعث استرس و اضطراب در گربه ها می شود؟

یکی از راه های تشخیص استرس در گربه ها این است که به موقعیت از دیدگاه آنها نگاه کنیم. ممکن است داشتن یک مهمان در خانه برای شما هیجان انگیز باشد، اما برای یک گربه، رایحه جدید به معنای یک فرد جدید و اختلال در روال عادی زندگی آنهاست. سایر علل رایج استرس در گربه ها شامل حیوانات خانگی جدید، نوزادان جدید، نوسازی، ساخت و ساز، طوفان یا تغییرات کلی در روال زندگی آنها است.

نحوه تشخیص استرس در گربه ها

استرس به طرق مختلف در گربه ها رخ می دهد. مانند مشکلات پوستی، مثانه یا دستگاه گوارش، ادرار کردن در خارج از جعبه زباله، ایجاد صدای غرغر یا خش خش، پرخاشگری نسبت به افراد یا حیوانات دیگر، همراه با لیسیدن وسواسی. حتی برخی از گربه ها آنقدر خودشان را لیس می زنند که موهایشان از استرس می ریزد.

کمک به پیشگیری یا کاهش استرس در گربه ها

برای از بین بردن استرس یا اضطراب گربه چه باید کرد؟ یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید در معرض شرایط ناخوشایند قرار نگیرند. آیا می توانید به جای اینکه گربه خود را با خود ببرید، یک پرستار حیوان خانگی پیدا کنید تا بتواند در جایی که احساس امنیت می کند بماند؟

“غنی سازی محیطی” اصطلاحی است که دامپزشکان برای توصیف راه هایی برای تبدیل خانه شما به خانه ای شادتر برای گربه ها استفاده می کنند. بی حوصلگی محیطی در گربه ها منجر به مشکلات رفتاری می شود. گربه ها عاشق شکار در طبیعت هستند. پس تا حد امکان با آنها بازی کنید.

ایده دیگری برای کاهش استرس در گربه ها:

بنابراین افزودن نقاط تغذیه اضافی یا جعبه های بستر باعث کاهش رقابت در خانواده های چند گربه ای می شود و شرایط استرس زا را برای گربه شما بهبود می بخشد. بسیاری از گربه‌ها مناطق شیب‌دار را دوست دارند، بنابراین ممکن است از درخت گربه لذت ببرند، جایی که می‌توانند از فاصله ایمن این حرکت را تماشا کنند. از سوی دیگر، فواره ها می توانند خستگی را از بین ببرند و در عین حال گربه شما را به نوشیدن آب بیشتر تشویق کنند. اگر راه های ارائه شده پاسخگو نباشند، راه های دیگری برای مدیریت استرس وجود دارد. فرمول های گربه (مواد شیمیایی منتشر شده در محیط که بر رفتار حیوانات تأثیر می گذارد) در پخش کننده ها و اسپری هایی یافت می شوند که به کاهش استرس کمک می کنند. بسیاری از کلینیک های دامپزشکی از آنها برای آرام کردن بیماران گربه سان خود استفاده می کنند. از طرف دیگر، دامپزشک شما ممکن است داروهای تجویزی را توصیه کند. برای صاحبان گربه که نمی توانند داروهای خوراکی به گربه های خود بدهند، غذای ضد استرس توصیه می شود.

به دامپزشک خود مراجعه کنید

بهترین منبع اطلاعات در مورد استرس گربه شما دامپزشک شما است که می تواند در این مورد به شما کمک کند. پس از تشخیص علت استرس، پزشک راه حل ها و داروهای لازم را برای شما تجویز می کند.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت