آلوپسی در گربه ها

متاسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند که ریزش مو و طاسی فقط برای انسان اتفاق می افتد. اما باید بگوییم که این مشکل به دلیل عوامل محیطی در حیوانات بسیار بیشتر است و مشکلات زیادی را به وجود می آورد. کسانی که از گربه های خانگی به عنوان سرپرست نگهداری می کنند حتما با این مشکل مواجه شده اند، یعنی ریزش مو یا آلوپسی در گربه ها.

می توان گفت که آلوپسی یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است. اگر حیوان خانگی شما چه سگ و چه گربه این مشکل را دارد به هیچ وجه نباید این موضوع را نادیده بگیرید. زیرا این اتفاق حکایت از بیماری های جدی دارد که باید هر چه زودتر درمان شوند. آلوپسی در اکثر حیوانات شایع است. اما نژاد داشوند یا داششان، یعنی سگ های کوتاه قد با موهای قهوه ای بیشتر در معرض این بیماری هستند.

صاحب سگ و گربه پس از مشاهده این مشکل بر روی بدن حیوان خانگی باید با دامپزشک ماهر و با تجربه مشورت کرده و هرگز از درمان غافل نشوند. برای اینکه بتوانید با علل و نکات ریزش مو یا آلوپسی در گربه ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی ریزش مو یا آلوپسی در گربه ها

آلوپسی یا طاسی و ریزش مو در حیوانات به خصوص گربه ها بسیار شایع شده است. یعنی تحت تاثیر این بیماری موی گربه نه تنها رشد نمی کند بلکه می ریزد. این ممکن است در سنین مختلف به هر دلیلی اتفاق بیفتد. این بیماری در دو حالت بروز می کند:
یکی جزئی و متقارن است، دیگری در یک الگوی تصادفی است که هر کدام روش تشخیص خود را دارد. شاید بپرسید علائم ریزش مو یا آلوپسی در گربه ها چیست؟ باید بگوییم که این مشکل به صورت طاسی یا طاسی جزئی است که در اطراف قسمت مربوطه زخم، تورم و قرمزی دیده می شود.

با مشاهده مشکلات و علائم فوق بر روی بدن حیوان خانگی خود باید در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه کنید تا حیوان توسط وی مورد معاینه کامل قرار گیرد. پس از معاینه و تشخیص بیماری، دامپزشک انواع داروها و روش های درمانی را تجویز کرد که باید به تدریج اجرا شود.

البته در نظر داشته باشید که دامپزشک برای تشخیص بهتر یک سری سوالات در مورد حیوان از شما می پرسد و شما موظف هستید به سوالات به طور دقیق و کامل پاسخ دهید تا در روند تشخیص و درمان بیماری حیوان خانگی خود کمک کنید.

آیا ریزش مو در حیوانات فقط به دلیل بیماری آلوپسی است؟

طاسی، طاسی و ریزش مو دلایل زیادی دارد. اما برخی از افرادی که از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه نگهداری می کنند تنها یک دلیل برای ریزش مو یعنی آلوپسی در نظر می گیرند. اما این بیماری تنها یکی از گزینه های تشخیصی است و حیوان خانگی شما ممکن است به دلایل مختلفی دچار ریزش مو شود.

بنابراین تنها با مشاهده علائم خارجی نمی توان بیماری را تشخیص داد زیرا این کار کاملا تخصصی است و باید زیر نظر دامپزشک انجام شود. سایر علل ریزش مو عبارتند از بیماری کوشینگ که به معنای تولید بیشتر کورتیزول، دیابت، بیماری های خود ایمنی، پرکاری تیروئید و اختلالات هورمونی تیروئید است. این بیماری ها در بین گربه ها رایج است و باعث ریزش مو یا طاسی می شود.

دلایل بروز بیماری آلوپسیا در گربه ها

ریزش مو یا آلوپسی در گربه ها یکی از بیماری های شایعی است که در دوره های زمانی مختلف ممکن است رخ دهد. اما قطعا این سوال در ذهن خواننده شکل می گیرد که دلایل ابتلا به این بیماری چیست؟ باید بگوییم که اختلالات عصبی سیستم ایمنی گربه ها را ضعیف می کند و تعادل هورمون ها را به هم می زند. یعنی می تواند سطح هورمون های تیروئید را افزایش دهد تا ریزش مو مشاهده شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی موضوع ریزش مو یا آلوپسی در گربه ها پرداختیم. همانطور که گفته شد این بیماری علل مختلفی دارد و باید در مدت کوتاهی پس از بروز علائم آن به سرعت درمان شود.
درمان این بیماری باید طبق دستور دامپزشک انجام شود. برای اینکه بتوانید با دامپزشکان متخصص که در این زمینه تجربه زیادی دارند ارتباط برقرار کنید می توانید به سایت لینکس پت مراجعه کنید.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها بیماری گربه ها لینکس مگزین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت