گاز گرفتن گربه ها

حیوانات سلاح های دفاعی برای مبارزه دارند. دندان ها و ناخن ها از جمله وسایل دفاعی هستند که حیوانات برای دفاع از خود استفاده می کنند. اما گربه های خانگی ممکن است دست یا اشیاء شما را به دلایل دیگری گاز بگیرند که در ادامه به آنها می پردازیم:

1- گاز گرفتن در حین بازی:

گربه ها معمولا در خانواده های پرجمعیت بزرگ می شوند. این بدان معناست که به طور متوسط هر گربه ماده در طول بارداری بین 3-6 بچه گربه به دنیا می آورد، بنابراین هر بچه گربه دوران کودکی خود را در میان سایر خواهر و برادرهای خود می گذراند. یکی از بازی هایی که بچه گربه ها را برای زندگی در دنیای جدی تر آماده می کند، مبارزه و کشتی است که طی آن یاد می گیرند چگونه از چنگال و دندان خود به درستی استفاده کنند، اما به حریف تمرینی خود آسیبی نرسانند. زد چون همه از یک خانواده هستند و در طول بازی فشار دندان هایشان را طوری تنظیم می کنند که به هم تیمی هایشان آسیبی نرسانند.

در محیط خانه و زمانی که بچه گربه به جای بازی با خواهر و برادرش با اعضای خانواده شما که همگی انسان هستند بازی می کند، قطعا باید انرژی بیشتری برای مبارزه با حملات انسان ها در طول بازی صرف کند. بنابراین، اگر شما به عنوان سرپرست او در بازی از خشونت استفاده کنید و سعی نکنید نیروی دست خود را در طول بازی به حداقل برسانید، ممکن است گربه خود را مجبور کنید بدون اینکه بخواهید از دندان هایش استفاده کند. چون در طول بازی سعی می کند از خود دفاع کند و چون نمی تواند بر شما غلبه کند از سلاح های جدی تر خود یعنی دندان ها استفاده خواهد کرد.

بنابراین، اگر بچه گربه ای را به فرزندی قبول کرده اید، لازم است از بازی های خشونت آمیز پرهیز کنید و تا آنجا که می توانید در بازی ملایم باشید تا از گاز گرفتن مکرر گربه جلوگیری کنید. همچنین، زمان کافی را برای آموزش صحیح گربه اختصاص دهید.

2- رشد دندان ها:

اولین دندان هایی که در دهان بچه گربه شما شروع به رشد می کنند، دندان های شیری هستند که تا 6 ماهگی به تدریج با دندان های دائمی جایگزین می شوند. همانطور که کودکان ما در طول دوره تعویض دندان در لثه های خود احساس خارش می کنند. بچه گربه ها همچنین در طول دوره رشد دندان های اصلی خود احساس خارش در ناحیه لثه می کنند و سعی می کنند با گاز گرفتن اجسام سخت، پارچه یا دست به بیرون آمدن دندان کمک کنند. بنابراین در طول دوره رشد دندان ها، این نیش ها می توانند طبیعی باشند. اما شما به عنوان نگهبان یک بچه گربه در حال رشد، باید از اسباب بازی های دندان درآوری که برای این دوره طراحی شده اند استفاده کنید و برای رفع نیازهای او، اسباب بازی مذکور را با دست و سایر اشیا جایگزین کنید. به گاز گرفتن عادت نکن

3- درد:

اگر گربه شما در ناحیه ای از بدن خود احساس درد یا ناراحتی کرد و سعی کنید آن ناحیه را لمس یا فشار دهید، ممکن است در پاسخ گاز گرفته شوید. طبیعی است که گربه به درد واکنش نشان دهد و سعی کند از علت درد دور شود. اگر گربه شما به طور کلی ناراحت و عصبی به نظر می رسد و از پریدن، پریدن و بازی اجتناب می کند، ممکن است در ناحیه ای از بدنش درد داشته باشد که شما متوجه آن نشده اید. بنابراین موضوع را با یک دامپزشک در میان بگذارید.

4- خشونت:

اگر گربه شما در سن رشد دندان نیست و گاز گرفتن عادت قدیمی دوران کودکی او نیست. گربه شما ممکن است به دلایل مختلف خشن باشد.

خشونت در گربه ها ممکن است در مقابل مردم یا سایر گربه ها و حیوانات دیده شود و دلایل مختلفی دارد.

مثلاً اگر گربه شما اجتماعی نیست و علاقه ای به ارتباط با افراد یا گربه های دیگر ندارد و اکنون گربه جدیدی به محیط شما اضافه شده است یا افراد و مهمانان زیادی در محیط زندگی گربه شما ناآشنا هستند. . رفت و آمد می کنند؛ گربه شما ممکن است با خشونت مخالفت خود را با شرایط نشان دهد و یکی از مظاهر خشونت، حمله به نگهبان یا گربه تازه وارد شده و گاز گرفتن آن باشد.

به طور کلی در بحث رفتارگرایی باید علت مشکلات روحی و عصبی ایجاد شده برای گربه را ریشه یابی کرد و با توجه به سابقه و مشکل آن راه حل درمانی توسط رفتار درمانگر پیشنهاد شود.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت