شستن سگ بعد از دستشویی و پیاده روی

شستن سگ بعد از دستشویی و پیاده روی

همانطور که ما انسان ها به بهداشت، سلامت و پاکیزگی و محیط زندگی خود اهمیت می دهیم. اگر تصمیم بگیریم از حیوانی مراقبت کنیم و قرار است در کنار ما، خانه و با ما زندگی کند، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

برای رشد بهتر، عمر طولانی تر و سلامت حیوان خانگی خود نکات بسیار مهمی وجود دارد که نباید آنها را سهل انگاری کنید و تصور کنید که چون مربوط به حیوان خانگی شماست خیلی مهم نیست و برای آنها مشکل و خطری ایجاد نمی کند و نمی باشد. برای آنها ضروری است.

زیرا بسیاری از نکات ایمنی و بهداشتی بین شما و حیوان خانگی تان به اشتراک گذاشته می شود و زمانی که با هم زندگی می کنید، سلامت و بهداشت شما با هم گره خورده و به یکدیگر مرتبط هستند.
یکی از مسائل مهم مربوط به سگ خود که باید به آن توجه داشته باشید شستن سگ بعد از دستشویی رفتن و پیاده روی است.

در این مقاله از پت شاپ اینترنتی لینکس پت قصد داریم نکاتی در مورد شستن سگ بعد از دستشویی رفتن و راه رفتن، شستن سگ با آب ساده، شستن سگ با سرکه یا جوش شیرین با شما در میان بگذاریم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

سگ در روز چند بار مدفوع و ادرار می‌کند؟  

اگر سگ شما تازه وارد است و هنوز شناخت کاملی از رفتار و ویژگی های او ندارید، باید زمان کافی برای شناخت و آموزش سگ خود اختصاص دهید.

شما باید از طریق آموزش، تمرین و تکرار، محدودیت ها و نکاتی را که برای سگتان برای شما مهم است را به او بیاموزید تا به طور کامل به شما گوش دهد.

اگر سگ وارد خانه و مکان جدیدی شود، ممکن است دچار ترس، هیجان یا کنجکاوی شود و در تعداد دفعات ادرار و مدفوع و نحوه استفاده از دستشویی تغییراتی ایجاد می شود. در شرایط عادی و معمولی، سگ ها روال خاصی برای حمام خود دارند و معمولاً بعد از هر وعده غذایی مجبورند از دستشویی استفاده کنند.
برخی از سگ ها ممکن است بیش از سه بار در روز مدفوع کنند.

تا زمانی که مدفوع سگ شما جامد است، آبکی نیست و لکه های خون در آن دیده نمی شود، اگر تعداد و دفعات توالت بیش از حد مشخص شده باشد، جای نگرانی نیست. زیرا سگ های جوان ممکن است به دلیل مصرف غذای بیشتر و متابولیسم بالاتر، نیاز به مدفوع بیش از سه بار در روز داشته باشند.

معمولاً سگ ها 8 تا 12 ساعت پس از هضم غذا باید به توالت بروند.
بسته به رژیم غذایی و مقدار آبی که سگ شما می خورد، مقدار ادرار و مدفوع می تواند متفاوت باشد.

سگ ها می توانند حدود 10 تا 12 ساعت توالت خود را نگه دارند، اما اگر سگی بعد از 6 یا 7 ساعت در خانه یا در جای خود احساس بی قراری و تقلا بیشتری کرد، باید به دستشویی برود (توالت خود را نگه ندارد) و اگر این روال را به طور منظم تکرار کنید، یعنی سگ شما باید هر 6 یا 7 ساعت به طور منظم به دستشویی برود.

در نظر داشته باشید که سگ ها بهتر است بعد از خوردن یا آشامیدن، بعد از بیدار شدن از خواب و بعد از بازی به بیرون بروند و در صورت نیاز به استفاده از توالت می توانند به راحتی و بدون استرس این کار را انجام دهند.

آیا شستن سگ بعد از دستشویی و پیاده روی لازم است؟

اگر سگ شما پس از استفاده از توالت، مدفوع یا ذرات ادرار را روی پوست خود باقی بگذارد یا پای خود را روی مدفوع خود بگذارد و اگر قسمتی از بدن او به توالت آلوده شود، برای جلوگیری از آلوده شدن به میکروب ها، بیماری های عفونی و پوستی، شما باید سگ خود را تمیز کنید

شستشوی مداوم و روزانه ممکن است برای سگ ها خطرناک باشد و باعث خشک شدن پوست آنها شود. اما پس از پیاده روی بهتر است پنجه های سگ خود را تمیز کنید، زیرا ممکن است به میکروب و انگل آلوده شده باشند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توانید از جوش شیرین یا سرکه برای شستن سگ خود استفاده کنید یا خیر؟
اگر از سرکه یا جوش شیرین غلیظ استفاده نکنید و آنها را با آب رقیق کنید، استفاده از آنها برای تمیز کردن دست و پای سگ بعد از استحمام و راه رفتن اشکالی ندارد.

می توانید محلی که به ادرار و مدفوع سگ آلوده می شود را با سرکه و جوش شیرین ضدعفونی کنید و بوی نامطبوع آن را از بین ببرید.

نحوه نظافت سگ بعد از پیاده‌روی

اگر نمی خواهید سگ خود را کامل حمام کنید، می توانید پنجه های او را تمیز کنید.

اگر پنجه های سگ خیلی کثیف نیست، می توانید از آب خالی هم برای شستشو استفاده کنید.

می توانید دست و پای سگ را با حوله و آب بشویید یا از فوم های آماده برای شستن دست و پای حیوانات استفاده کنید.

پس از راه رفتن، پنجه سگ را به سمت خود بچرخانید و بین پدهای او را تمیز یا بشویید.

نحوه شستن سگ بعد از دستشویی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر بعد از استفاده از توالت، دست، پا یا قسمتی از بدن سگ به ادرار یا مدفوع آلوده شود یا قسمتی از توالت به بدنش بچسبد. باید آن قسمت از بدن او را پاک یا بشویید.

می توانید وان حمام یا سینک را با آب ولرم پر کنید و سگ خود را به راحتی بشویید در حالی که با اسباب بازی اش حواس او را پرت می کنید.

اگر نمی خواهید سگ خود را به طور کامل بشویید، می توانید او را طوری روی صندلی قرار دهید که دست شما به راحتی به محل مورد نظر برسد تا بتوانید توالت حیوان را تمیز کنید.

اگر مدفوع سگ تازه است و خشک نشده است، می توانید با چند دستمال مرطوب آن را تمیز کنید و اگر مدفوع او روی موهایش یا اطراف مقعدش خشک شده است، می توانید با آب، شامپوی سگ و چند دستمال آن را تمیز کنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که برای شستن دست و پای سگ خود چه بعد از پیاده روی و چه بعد از استفاده از دستشویی، باید او را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید به خوبی او را کنترل کنید و دید کافی به ناحیه مورد نظر داشته باشید. شما می توانید دقیقاً ببینید که چه کاری انجام می دهید و مطمئن شوید که منطقه آلوده تمیز شده است.

دسته بندی آموزشی آموزشی سگ ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت