سرفه کردن سگ

سرفه کردن سگ

دلایل سرفه کردن سگ چیست؟

بسیاری از اوقات ممکن است با سرفه کردن سگ خود مواجه شوید. در این زمان باید بگوییم که جای نگرانی زیادی نیست. زیرا سرفه در بین سگ ها و سایر حیوانات خانگی خانگی یکی از مشکلاتی است که تقریباً شایع است. اما آیا می دانید چه عواملی می تواند علت این مشکل باشد؟ همانطور که بارها دیده اید، سگ ها از دهان و بینی خود زیاد استفاده می کنند. به همین دلیل سرفه در آنها یک اتفاق بسیار طبیعی است که اتفاق می افتد. اگر متوجه شدید که سرفه سگ غیرطبیعی است، بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید.

البته قبل از انجام این کار به علت سرفه کردن سگ توجه کنید و سپس برای رفع این مشکل تلاش کنید. در برخی موارد، ممکن است حیوانات خانگی مشکلات رایجی مانند انسداد مجاری تنفسی داشته باشند و در نتیجه سرفه کرده باشند. اما در برخی موارد دیگر نمی توان در نظر گرفت که سرفه طبیعی است و خطرناک نیست. زیرا ممکن است در برهه ای از زمان پت دچار بیماری های خطرناک تنفسی شده و در نتیجه دچار سرفه های خطرناک شده باشد. بنابراین برای یافتن ریشه سرفه سگ بهتر است با دامپزشک ماهر تماس بگیرید. علاوه بر این در ادامه این مقاله از سری مقالات پت شاپ اینترنتی لینکس پت به بررسی نکات مهمی می پردازیم که می تواند به شما کمک زیادی کند.

دلایل مختلف سرفه در سگ

همانطور که می دانید، سرفه در سگ ها می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که باید از آنها آگاه باشید. به عنوان مثال، سگ ممکن است سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشد. در نتیجه بهتر است به ریشه این مشکل توجه کنید و سپس با مشورت دامپزشک آن را حل کنید. در ادامه این مقاله به برخی از دلایل مختلف سرفه سگ اشاره خواهیم کرد.

  1. گرد و غبار سنگین
  2. ذات الریه
  3. بیماری قلبی
  4. شل شدن نای
  5. انسداد مجاری تنفسی
  6. سیاه سرفه یا سرفه شمعی
  7. عفونت های قارچی و ریوی
  8. دیستمپر

گاهی اوقات سرفه سگ خطرناک نیست. زیرا ممکن است به دلایل ساده ای این اتفاق افتاده باشد و به راحتی قابل حل باشد. اما در موارد دیگر سرفه سگ ناشی از بیماری های خطرناکی است که باید جدی گرفته شود. اما مهمترین دلایل این مشکل مواردی بود که به آن اشاره کردیم. اگر در تشخیص علت سرفه سگ خود ناتوان هستید، فقط یک دامپزشک ماهر می تواند به شما کمک کند. پس برای حل مشکل حیوان خانگی خود به دامپزشک مراجعه کنید و مشکل سگ را حل کنید.

سرفه کردن سگ ها با نژاد های مختلف

حتما متوجه شده اید که سگ ها در زمان های مختلف شروع به سرفه می کنند. سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها ممکن است در موقعیت‌های مختلف، مانند ورود گرد و غبار به گلو یا گلودرد، سرفه‌های شدید را تجربه کنند. سرفه در سگ ها بسته به علت مشکل می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، گاهی اوقات سرفه سگ به شکل خشن و خشک خود را نشان می دهد. این در حالی است که در مواقع دیگر صدای سرفه بلند و بوق مانند است. نحوه سرفه کردن سگ می تواند در تشخیص علت سرفه آنها بسیار موثر باشد. در ادامه به چند نژاد سگ با روش های مختلف سرفه اشاره می کنیم.

سگ پامرانین: در این حیوان خانگی احتمال بسیاری از بیماری های خفیف وجود دارد که با سرفه های خشک یا بلغمی خود را نشان می دهند. دلایل زیادی برای سرفه این سگ وجود دارد اما جالب است بدانید که سرفه سگ پامرانین به دلیل فعالیت زیادشان بیشتر به دلیل ورود گرد و غبار به حلق است.

سگ شیتزو: در این سگ سرفه ها معمولا با استفراغ همراه است. این سگ بسیار کنجکاو است و اشیاء مختلفی را می بلعد. بنابراین در بیشتر مواقع سرفه آنها به دلیل بلعیدن اجسام مختلف است که می تواند فوق العاده خطرناک باشد. همچنین این سگ به بوییدن علاقه زیادی دارد، بنابراین ممکن است سرفه آنها به دلیل اختلال تنفسی باشد.

دارو های مختلف برای سرفه کردن سگ

برخی از افرادی که متوجه مشکلاتی در حیوان خانگی خود شده اند به دنبال داروهایی هستند که بتواند سرفه را در سگ ها درمان کند. در نتیجه اگر احساس کردید که سرفه سگ بیش از حد طبیعی است، می توانید با کمک دامپزشک و استفاده از شربت های ضد سرفه این مشکل را برطرف کنید. این دارو عفونت ریه سگ را درمان می کند و همچنین از گلودرد و سرفه حیوان خانگی جلوگیری می کند. جالب است بدانید که شربت های ضد سرفه مخصوص سگ ها طعم ها و انواع مختلفی دارند. به طور کلی، سگ ها در برابر خوردن شربت مقاومت می کنند. به همین دلیل بهتر است بهترین و خوشمزه ترین داروی سرفه را برای آنها تهیه کنید و درد کمتری را متحمل شوند.

البته اگر می بینید که سرفه در سگ ها با علائم شدید همراه نیست، بهتر است با مراقبت های خانگی و غذاهای تقویتی مشکل را برطرف کنید. همچنین با گرم نگه داشتن محیط زندگی حیوان خانگی، آنها را از سرفه های خشک و دردناک تسکین دهید.

درمان خانگی سرفه سگ

همانطور که می دانید، برخی از سرفه ها در سگ ها می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، چنین سرفه هایی را می توان به راحتی در خانه درمان کرد. در قدم اول سعی کنید هوای اطراف سگ را تمیز نگه دارید و همچنین سعی کنید محل خواب را گرم کنید. راه دیگر برای خلاص شدن از شر سرفه سگ، حمام کردن حیوان خانگی در حمام بخار است.

این روش به سادگی می تواند باعث کاهش قابل توجه میزان سرفه در سگ ها شود. همچنین، اگر می‌خواهید سگتان سریع‌تر شفا پیدا کند، این کار را با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل در غذای او ممکن کنید. زیرا عسل خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد و حتی با مخلوط شدن در آب می تواند خواص خود را نشان دهد و در کاهش سرفه سگ موثر باشد.

برونشیت سگ چیست؟

برونشیت یکی از بیماری های سگ است که در اثر التهاب لوله های برونش ایجاد می شود. با پیدایش این مشکل در سگ ها تنفس برایشان سخت می شود و باعث سرفه های مکرر در سگ ها می شود. شاید فکر کنید که این بیماری برای سگ ها خطرناک است. اما خبر خوب این است که برونشیت در سگ ها قابل درمان است و به عنوان یک بیماری جدی در نظر گرفته نمی شود.

در صورت مشاهده این بیماری در سگ ها بهتر است درمان مداوم آنها را شروع کنید. یکی از مهم ترین علائم برونشیت در سگ ها آبریزش بینی و سرفه های مکرر و شدید است که به راحتی در خانه قابل درمان نیست. بنابراین برای حل مشکل برونشیت در سگ ها بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید و برونشیت را با روش های مختلف رفع کنید.

بیماری کنل کاف

یکی از مهم ترین بیماری هایی که ممکن است باعث سرفه در سگ ها شود، سرفه لانه است. بر خلاف سایر بیماری های سگ، کاف لانه یکی از بیماری های خطرناک سگ ها است که باید فورا آن را درمان کنید. یکی از مهم ترین علائم این بیماری بی میلی شدید به غذا و سرفه های شدید است. سرفه های بیماری لانه کاف بیشتر شبیه خس خس سینه است و با آبریزش شدید بینی همراه است.

برای اینکه سرفه سگ به سرعت درمان شود بهتر است با 2 هفته استراحت و مصرف مواد مغذی در بهبودی او موثر باشد. نکته مهم این است که اکثر دامپزشکان با تجویز آنتی بیوتیک ها و شربت های سرفه به درمان حیوانات خانگی می پردازند. اگر متوجه شدید که سگ کاف خفیفی دارد، می توانید با حمام بخار و مرطوب کردن فضا به بهبودی او کمک کنید.

توصیه‌ی پتشاپ آنلاین لینکس پت برای رفع مشکل سرفه کردن سگ

برای اینکه بتوانید در چنین شرایطی بهترین اقدامات ممکن را انجام دهید، به توصیه هایی که در زیر بررسی می کنیم، به خوبی توجه کنید.

  1. این مقاله را با دقت بخوانید.
  2. با علل سرفه در سگ ها آشنا شوید.
  3. درمان های خانگی را یاد بگیرید و آنها را دنبال کنید.
  4. اگر سگ برای مدت طولانی سرفه می کند، حتما به دامپزشک مراجعه کنید.
  5. توصیه های دامپزشک را جدی بگیرید تا بهترین درمان را برای سگ خود داشته باشید.
  6. شرایط عاطفی مناسب را برای سگ فراهم کنید.

امیدواریم با رعایت این نکات، سگ دوست داشتنی شما هر چه زودتر به سلامتی خود بازگردد. ما با شما هستیم تا صاحبان حیوانات خانگی بهتری باشیم.

دسته بندی آموزشی آموزشی سگ ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت