اجتماعی کردن گربه‌ها

اجتماعی کردن گربه‌ها

اجتماعی کردن گربه ها

اجتماعی کردن گربه‌ها آسان نیست. اگر گربه بالغی را به فرزندی قبول کرده اید، احتمالاً نمی دانید که صاحبان قبلی با گربه چگونه رفتار کردند.

اگر گربه دیگری در خانه داشته باشید، موضوع دشوارتر می شود، زیرا آن گربه ها نیز باید تصمیم بگیرند که آیا این خانه جدید را بپذیرند یا نه و آنها هستند که این خانه جدید را تعیین می کنند. دوستشان است یا رقیبشان؟ خوشبختانه، بیشتر گربه‌های بالغ می‌توانند با هم کنار بیایند و بسیاری با گذشت زمان با هم دوست می‌شوند.

در اجتماعی کردن گربه‌ها، یکی از ویژگی های ذاتی و طبیعی گربه ها این است که نسبت به هر رویداد جدید کمی محتاط باشند. در واقع، گربه ها به طور خودکار فاصله ایمن را با هرکسی که تجربه خوبی با آن نداشته اند حفظ می کنند. بچه گربه ها تا سن هفت هفتگی معمولاً مشتاق افراد و تجربیات جدید هستند، اما پس از آن زمان برای یادگیری پذیرش تغییر نیاز است و باید صبور باشید.

برخی از گربه‌ها (درست مانند انسان‌ها) از بدو تولد نسبت به دیگران اجتماعی کمتری دارند. برخی از بچه گربه ها از بودن در کنار مردم کاملاً خوشحال هستند، اما دوست ندارند آنها را لمس کنند، در آغوش بگیرند یا نوازش کنند. این بدان معناست که شما هر کاری انجام دهید، این گربه هرگز در آغوش شما نخواهد نشست.

صبور باشید

اگر گربه شما به تازگی وارد خانه شما شده است، باید کم کم با او ارتباط برقرار کنید. اگر گربه های دیگری در خانه دارید، باید به تدریج آنها را به یکدیگر معرفی کنید و شرایطی را فراهم کنید که حیوانات خانگی قدیمی و جدید شما در صورت تمایل، نزدیک یا دور باشند.

بگذارید نزدیک تان شود

اگر گربه شما هنگام تکان دادن فرار کرد (که معمولاً نشانه اضطراب است)، جایی را پیدا کنید که نیازی به تکان دادن نداشته باشید و او را دعوت کنید تا به سمت شما بیاید.

از تشویقی استفاده کنید

برای اجتماعی کردن گربه های بالغ، از غذا و تشویقی که آنها دوست دارند استفاده کنید تا برای نزدیک شدن به شما ارزش قائل شوند. ابتدا یک تشویق را کمی از خود دور بیندازید تا بداند که شما آن را پرتاب کرده اید، اما برای برداشتن آن نیازی به نزدیک شدن به شما نداشته باشد. با گذشت زمان، این روش به معشوق شما کمک می کند تا به شما نزدیک شود و تمایل او را برای ارتباط با شما افزایش می دهد.

موضوع استرس را در نظر داشته باشید

بودن در یک مکان کاملا جدید با افراد و روابط جدید استرس زا است. در برخی موارد، گربه تازه وارد ممکن است هدف خشونت گربه های قبلی در خانه باشد و این باعث می شود حیوان خانگی جدید نتواند به صاحب جدید خود محبت نشان دهد. استرس می تواند بر اشتها، خلق و خو و خواب گربه شما تأثیر بگذارد.

اگر بتوانید عامل استرس زا را شناسایی و حذف کنید یا رفتار گربه های دیگر را تغییر دهید، ممکن است بتوانید گربه جدید را تشویق کنید تا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد.

مشکلات و اصلاحات

گربه ها می ترسند و رفتار ضد اجتماعی آنها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

حتی گربه‌های سالم ممکن است زمانی که در یک محیط جدید قرار می‌گیرند خجالتی می‌شوند یا با حیوانات جدیدی روبرو می‌شوند که باید محیط زندگی خود را با آنها به اشتراک بگذارند. زمانی که گربه ها احساس خوبی ندارند، غریزه آنها به آنها می گوید که محیطی آرام و مخفی پیدا کنند و از انسان ها و حیوانات دیگر دور شوند.

گربه قبلی شما همچنین ممکن است خارج از جعبه زباله خود ادرار کند تا قلمرو خود را مشخص کند. در صورت بروز چنین مشکلی باید برای هر گربه یک جعبه بستر جداگانه داشته باشید.

رفتارهای غیر اجتماعی

اگر مدت زیادی است که گربه خود را نزد دامپزشکی نبرده اید و رفتار ضد اجتماعی از خود نشان می دهد، بهتر است او را نزد دامپزشک ببرید تا بررسی شود که آیا مشکل دیگری دارد یا خیر.

اگر گربه های شما بدون غر زدن به یکدیگر نزدیک می شوند، به این معنی است که تلاش شما برای اجتماعی کردن آنها موثر بوده است. برخی از گربه ها خیلی سریع به یکدیگر عادت می کنند و حتی مانند دوستان قدیمی یکدیگر را لیس می زنند، اما شما باید در مورد انتظارات خود واقع بین باشید. همین که درگیر نمی شوند یعنی شما موفق شده اید.

اشتباهات متداول

در تلاش برای اجتماعی کردن گربه‌ها جدید و معرفی او با محیط زندگی جدیدش، برخی ممکن است افراطی رفتار کنند. به عنوان مثال، تمجید بیش از حد و در واقع خراب کردن گربه تازه وارد یا رفتار نامناسب با گربه قبلی به دلیل عدم هماهنگی با گربه جدید.

درست است که متعادل کردن رویکردتان کمی دشوار است، اما اگر یکی از گربه ها حسادت کند، به این معنی است که شما به خاطر دیگری از یکی از آنها غافل شده اید. در حالی که باید سخت کار کنید تا گربه جدید را به خانه جدید خود عادت دهید، مطمئن شوید که زمان کافی را با گربه قدیمی خود صرف کنید، چه با تشویق، تمجید یا نوازش.

سایر مقالات را می تواند در سایت پت شاپ اینترنتی لینکس پت مشاهده کنید.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت