سرطان خون در گربه

سرطان خون در گربه

یکی از مهمترین وظایف صاحبان گربه، اطمینان از سلامت آنهاست. افراد برای اطمینان از سلامت گربه خود باید با بیماری ها و علائم آن در گربه ها آشنا شوند و در صورت مواجهه با بیماری خاصی نسبت به درمان آن اقدام کنند تا گربه دچار عوارض طولانی مدت آن بیماری نشود.

یکی از بیماری های مهمی که افراد باید با آن آشنا باشند سرطان خون یا لوسمی است. این بیماری باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی گربه و سپس ایجاد کم خونی در گربه می شود. سرطان خون در نهایت باعث سرطان خون گربه می شود که بسیار خطرناک است. با ما همراه باشید تا با علائم این بیماری و روش های درمان آن آشنا شوید.

قبل از پرداختن به موضوع اصلی که لوسمی گربه سانان است، خوب است با وب سایت لینکس پت که یکی از جامع ترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی خرید ملزومات مراقبت از حیوانات خانگی در منزل است، آشنا شوید. آنها به شما کمک می کنند تا از حیوان خانگی خود مانند کنسرو غذای گربه، شیر خشک گربه، غذای خشک سگ و غیره مراقبت کنید و آن را درب منزل تحویل دهید.

بیماری لوسمی یا سرطان خون 

این بیماری ویروسی است و از ابتدا خطرناک نیست. اما هر چه زمان بیشتر می گذرد و اقدامی برای درمان آن انجام نمی شود، خطرناک تر می شود و در نهایت باعث مرگ گربه می شود.

شیوع این بیماری با تزریق واکسن آن کنترل شده است و می توان با واکسیناسیون از ابتلا گربه ها به آن جلوگیری کرد. در غیر این صورت ویروس لوسمی در بزاق، ترشحات بینی، ادرار و مدفوع، شیر و خون گربه ماده یافت می شود و تماس سایر گربه ها با مایعات بدن آلوده گربه آلوده باعث انتقال بیماری می شود. بنابراین برای جلوگیری از ابتلای گربه به این بیماری حتی با واکسیناسیون بهتر است از تماس گربه خود با گربه های ناشناس و موارد ذکر شده جلوگیری کنید. این بیماری ویروسی است و از ابتدا خطرناک نیست. اما هر چه زمان بیشتر می گذرد و اقدامی برای درمان آن انجام نمی شود، خطرناک تر می شود و در نهایت باعث مرگ گربه می شود.

شیوع این بیماری با تزریق واکسن آن کنترل شده است و می توان با واکسیناسیون از ابتلا گربه ها به آن جلوگیری کرد. در غیر این صورت ویروس لوسمی در بزاق، ترشحات بینی، ادرار و مدفوع، شیر و خون گربه ماده یافت می شود و تماس سایر گربه ها با مایعات بدن آلوده گربه آلوده باعث انتقال بیماری می شود. بنابراین برای جلوگیری از ابتلای گربه به این بیماری حتی با واکسیناسیون بهتر است از تماس گربه خود با گربه های ناشناس و موارد ذکر شده جلوگیری کنید.

خوشبختانه این ویروس بیش از چند ساعت در خارج از بدن گربه ها زندگی نمی کند و نمی تواند وارد بدن گربه های دیگر شود. به یاد داشته باشید که این ویروس از طریق گربه های باردار به جنین او نیز منتقل می شود. بنابراین، هنگامی که متوجه شدید گربه شما به ویروس لوسمی مبتلا شده است، بهتر است تا بهبودی کامل از باردار شدن او جلوگیری کنید.

این ویروس در ابتدا سیستم ایمنی گربه را ضعیف می کند و شما متوجه بیماری های مکرر خواهید شد. در آینده، گربه مستعد ابتلا به عفونت های ثانویه خواهد بود که درمان آن بسیار طولانی تر خواهد بود. قارچ ها و باکتری ها به سادگی در بدن گربه های آلوده به ویروس لوسمی رشد می کنند و باعث ایجاد بیماری های مختلف در آنها می شوند.

علائم بیماری لوسمی گربه

به خاطر داشته باشید که بچه گربه ها نسبت به گربه های بالغ سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و بیشتر مستعد ابتلا به این نوع بیماری ها هستند.

یکی از مهم ترین علائم این بیماری بی اشتهایی گربه است. همچنین اگر گربه ها به ویروس لوسمی مبتلا شوند، دچار اسهال مزمن می شوند و در اثر بی اشتهایی و دفع زیاد، وزن آن ها در مدت کوتاهی بسیار کاهش می یابد و گربه دچار کاهش وزن شدید می شود. در کنار این علائم، تب شدید و مزمن گربه را نیز مشاهده خواهید کرد.

به علاوه در این بیماری موهای گربه به شدت می ریزد. زیرا مواد مغذی کافی برای تغذیه مو و رشد آنها در بدن وجود نخواهد داشت و خواهید دید که موهای گربه بسیار بیشتر از قبل می ریزد. به یاد داشته باشید که ریزش مو در این بیماری خالدار نیست و ناگهان حجم موهای کل بدن گربه کاهش می یابد.

اگر گربه به ویروس لوسمی مبتلا شود، گربه دچار مشکلات دهانی و دندانی شده و دندان هایش زرد می شود. همچنین لثه های او ملتهب و دردناک است و همین امر نیز غذا خوردن را برایش سخت می کند که بیشتر باعث کاهش وزن او می شود.

سایر انواع عفونت ها از جمله عفونت گوش، عفونت بینی و خونریزی از آن، عفونت پوست و زخم، تأخیر در بهبود زخم ها، عفونت دستگاه اداری، عفونت دستگاه تنفسی که باعث تنگی نفس می شود، عفونت مثانه و موارد مشابه نیز از علائم وجود است. از این ویروس در بدن یک گربه هستند.

از دیگر علائم این بیماری می توان به مشکلات چشم گربه ای اشاره کرد. وی مشکلاتی مانند التهاب قرنیه، خشکی چشم و مواردی از این دست را برشمرد. همچنین این ویروس باعث سفید شدن و روشن شدن چشم گربه می شود که باعث ضعیف و ضعیف شدن دید گربه می شود.

علاوه بر این، ویروس لوسمی باعث مشکلات عصبی مانند اختلال در حرکت و تعادل در گربه، مشکلات رفتاری و تغییر در رفتار گربه، تشنج و مواد عصبی مشابه می شود.

اگر گربه به این ویروس مبتلا شود، غدد لنفاوی آن بزرگتر از حد معمول می شود و دردناک می شود.

درمان بیماری سرطان گربه

هیچ راهی برای درمان دائمی این بیماری وجود ندارد. فقط برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و بروز عفونت های ثانویه لازم است. برای جلوگیری از انتقال این بیماری به گربه های دیگر سعی کنید گربه را در خانه نگه دارید تا واکسن و داروهای سرطان خون تاثیر مثبت داشته باشد.

برای درمان سریع‌تر عفونت‌های جدید، یک چکاپ کامل گربه را هر شش ماه یا هر سه ماه یکبار انجام دهید. رژیم غذایی و وزن گربه خود را کنترل کنید. سعی کنید از غذای مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین برای گربه خود استفاده کنید تا حتی اگر اشتها نداشته باشد و مقدار غذا کم شود، تا حد امکان از کاهش وزن او جلوگیری شود.

روش دیگری که برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری و انتقال آن به گربه های دیگر پیشنهاد می شود عقیم سازی گربه ها است. همانطور که گفته شد اگر گربه مبتلا به این بیماری باردار باشد جنین های او نیز دچار مشکل می شوند.

در نهایت زخم های دهان و بینی گربه را بررسی کنید و در صورت لزوم از داروهایی استفاده کنید که زخم ها را بهبود می بخشد و از انتقال عفونت جلوگیری می کند.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها بیماری گربه ها لینکس مگزین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت