کم کردن وزن سگ

KAM-KARDAN-VAZ-SAG-1-کم کردن وزن سگ

بیش از 75 درصد از دامپزشکان در سراسر جهان ادعا می کنند که تعداد حیوانات خانگی که اضافه وزن دارند. در حال افزایش است. در حالی که بسیاری از حیوانات خانگی قربانی این بیماری همه گیر هستند. چاقی یک مشکل بزرگ برای سگ ها است، به طوری که دامپزشکان تخمین می زنند که 40 تا 45 درصد سگ هایی که به مطب آنها مراجعه می کنند اضافه وزن دارند.

برای کمک به کاهش وزن سگ خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وزن مناسب سگ شما را بیابید. تنها در این مورد، صاحبان می توانند علل مشکل را تعیین کنند و یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن تجویز کنند. در این مقاله به طور کامل به چگونگی کاهش وزن در سگ های چاق می پردازیم.

آمارهای مربوط به اضافه وزن سگ‌ها

سگ ها به طور باورنکردنی نسبت به افزایش و کاهش وزن حساس هستند و فقط چند کیلوگرم می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی، بیماری سگ ها و کاهش طول عمر شود. این مشکلات عبارتند از فشار خون بالا و بیماری قلبی، مشکل در تنفس، دیابت، بیماری کبد، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی و آرتریت. اگرچه صاحبان سگ اذعان دارند که از خطرات مرتبط با اضافه وزن سگ خود آگاه هستند. اما تعداد سگ های دارای اضافه وزن همچنان در حال افزایش است.

مشکل این است که صاحبان حیوانات خانگی نمی دانند که سگ چه زمانی اضافه وزن دارد. اکثریت قریب به اتفاق صاحبان بر این باورند که حیوان خانگی آنها وزن مناسبی دارد.
کمتر از 10٪ از صاحبان وزن ماهیانه را بررسی می کنند و حتی 30٪ از صاحبان اعتراف می کنند که هرگز حیوان خانگی خود را وزن نمی کنند. صاحبان حیوانات خانگی به اندازه کافی نمی دانند که چه زمانی یک سگ دارای اضافه وزن در نظر گرفته می شود یا اینکه چگونه خود مشکل را تشخیص دهند. آگاه نیستند

فقط 15 درصد از صاحبان متوجه می شوند که سگ آنها اضافه وزن دارد. اگرچه صاحبان حیوانات خانگی به تدریج از مشکلات سلامتی سگ های دارای اضافه وزن بیشتر آگاه می شوند، اما تعداد سگ های دارای اضافه وزن. همچنان در حال افزایش است.

وزن سالم برای سگ چقدر است؟

قبل از اینکه مستقیماً به چگونگی کمک به سگ خود در کاهش وزن بپردازید. آیا باید بدانید وزن مناسب سگ شما چقدر است؟ اما چرا این موضوع تا این حد بحرانی است؟ چندین سال پیش، مطالعه ای بر روی رتریورهای لابرادور انجام شد که اهمیت وزن مناسب را نشان داد. به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان سگ ها را در طول زندگی آنها دنبال کردند. نیمی از سگ ها با وزن یا وضعیت بدنی سالم زندگی می کردند و نیمی دیگر کمی اضافه وزن داشتند.

در پایان مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که به طور متوسط، سگ های لاغر دو سال بیشتر از همتایان چاق خود عمر می کنند. این بدان معنی است که یک سگ دارای اضافه وزن ممکن است دو سال کمتر عمر کند. شنیدن این خبر برای شما سخت خواهد بود. زیرا اگر کاری برای کاهش وزن سگ خود انجام ندهید و به سمت وضعیت بدنی ایده آل حرکت کنید، مرگ زودرس حیوان در کمین است.

همانطور که در بالا ذکر شد، ما ترجیح می دهیم وزن صحیح را با استفاده از عبارت “نمره وضعیت بدن سگ” تقریبی کنیم. نمره وضعیت بدن سگ بسیار بیشتر از یک اندازه گیری ساده است. این امتیاز یک ارزیابی عملی از وزن بر اساس بدن سگ است. این امتیاز یک فرآیند سه مرحله ای است. ارزیابی وزن کاری است که باید به طور منظم انجام دهید تا بتوانید هر گونه تغییر را یادداشت کرده و به دامپزشک خود گزارش دهید.

نمرات وضعیت بدن عمدتاً شامل نگاه کردن و احساس کردن دنده ها و پشت حیوان است. در اینجا یک تمرین سریع برای تعیین توده چربی یا لاغری سگ آورده شده است:

  1. انگشتان دست چپ خود را صاف کنید.
  2. سپس انگشتان دست راست خود را روی استخوان های پشتی دست چپ بین مچ و بند انگشتان قرار دهید.
  3. شما باید بتوانید این استخوان ها را خیلی راحت حس کنید.
  4. با در نظر گرفتن این موضوع، به سمت سگ خود بروید و دنده های حیوان را با همان مقدار فشار احساس کنید.
  5. اگر نمره وضعیت بدن سگ شما خوب است، دنده سگ شما باید مانند پشت دست شما باشد.
  6. اگر متوجه شدید که برای احساس کردن دنده های سگ خود باید فشار بیشتری وارد کنید. یا اصلاً با احساس کردن دنده های سگ خود مشکل دارید، وقت آن است که برای رژیم کاهش وزن به دامپزشک خود مراجعه کنید.

آیا سگ من اضافه وزن دارد؟

سگ ها در نژادها و اندازه های مختلف هستند و حتی جنسیت نیز می تواند در تعیین وزن ایده آل سگ شما نقش داشته باشد. سریعترین راه برای اطمینان از اینکه سگ شما سنگین تر از آنچه باید باشد. رفتن به دامپزشک او می تواند وزن ایده آل سگ شما را تخمین بزند و تعیین کند که حیوان خانگی شما چقدر در این محدوده قرار می گیرد یا خارج از آن.

با این حال، این امکان وجود دارد که وزن سگ را خودتان بررسی کنید. اگر ترازو دارید؛ می توانید سگ خود را در خانه وزن کنید. وزن ایده آل سگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهترین راه برای بررسی وزن سگ ها در هر سنی این است که خودتان یک تمرین فیزیکی انجام دهید:

  • در کنار یا بالای سگ خود بایستید تا بتوانید شکل بدن حیوان را از بالا به وضوح ببینید. سگی در محدوده وزن ایده‌آل دارای خط کمر واضحی درست قبل از پاهای عقبی و تفاوت واضحی در عرض بین سینه و شکم است.
  • یک سگ دارای اضافه وزن هیچ تعریف واضحی در اطراف کمر از بالا ندارد. از پهلو، شکم سگ شما در یک راستا یا پایین تر از قفسه سینه آویزان است.
  • سگ دارای اضافه وزن هیچ نشانه ای از دنده ها را نشان نمی دهد. برای سگ هایی با خز بلندتر؛ باید دنده های آنها را حس کنید تا وزن آنها را بدانید. اگر برای احساس کردن دنده های آنها تلاش می کنید. احتمالا اضافه وزن دارند.

مهم است که به طور منظم وضعیت بدن سگ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که او از وزن ایده آل خود دور نمی شود و در خطر ابتلا به مشکلات و بیماری های مرتبط با اضافه وزن نیست. توصیه می کنیم سگ خود را هر دو هفته یک بار چک بصری انجام دهید و دو یا سه معاینه عمومی را در طول سال با دامپزشک خود رزرو کنید، حتی اگر سگ شما سالم است.

بهترین غذای سگ برای کاهش وزن چیست؟

در حالی که باید قبل از تغییر رژیم غذایی سگ خود با دامپزشک خود صحبت کنید. اکثر برنامه های کاهش وزن شامل مراحل کلیدی زیر است:

1- سگ خود را با رژیم غذایی سبک تغذیه کنید
اولین قدم برای کاهش وزن این است که به غذاهایی با کالری کمتر و فیبر و پروتئین بیشتر روی بیاورید. این رژیم‌ها سگ شما را تشویق می‌کنند که نه تنها کالری کمتری مصرف کند، بلکه باعث می‌شود سریع‌تر بسوزد، به این معنی که سگ شما سریع‌تر وزن کم می‌کند. ما یک غذای رژیمی برای سگ را توصیه می کنیم که به طور خاص برای کمک به کاهش وزن سگ های بالای یک سال طراحی شده است.

2- مقادیر توصیه شده روزانه غذا را رعایت کنید
حتی با وجود اینکه غذای مخصوص سگ در بازار برای هر اندازه و نژاد برای اطمینان از رژیم غذایی سالم وجود دارد، متاسفانه 68 درصد از صاحبان سگ از دستورالعمل های توصیه شده پیروی نمی کنند. دستورالعمل های روی بسته بندی غذای سگ و راهنمای تغذیه سگ ارائه شده توسط دامپزشک را حتما بخوانید. برای حفظ وزن ایده آل حیوان خانگی خود استفاده کنید.

3- مصرف غذاها و مشوق ها را کنار بگذارید
سگی که عادت دارد بیشتر غذا بخورد. اگر او احساس گرسنگی کند، ممکن است برای غذای بیشتر شما را آزار دهد. اما در برابر درخواست حیوان مقاومت کنید و تا زمانی که حیوان به وزن ایده آل خود برسد. بیش از حد به سگ خود غذا ندهید. اگر می خواهید به سگ خود غذا بدهید، بخشی از مصرف روزانه سگ را کنار بگذارید تا از آن به عنوان غذا استفاده کنید.

توجه: اگر شخص دیگری برای سگ شما غذای اضافی بخرد. سگ شما وزن کم نمی کند و سلامت حیوان به خطر می افتد. بنابراین اعضای خانواده را در مورد غذا دادن به حیوان آگاه کنید.

سگ من چقدر به ورزش نیاز دارد؟

مانند هر رژیم دیگری، فقط آنچه حیوان می خورد مهم نیست، بلکه با بدن خود چه می کند. حداقل دو بار در روز به مدت 30 دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید. سگ ها برای سوزاندن کالری اضافی، تبدیل پروتئین به ماهیچه های سالم، فعال نگه داشتن ذهن و قوی نگه داشتن قلبشان به ورزش منظم نیاز دارند.

متأسفانه فقط حدود 45 درصد از سگ ها 30 دقیقه در روز ورزش می کنند. برخی از سگ ها به ورزش بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. به خصوص سگ هایی که به طور سنتی برای کار در تمام روز پرورش داده شده اند. برای کمک به کاهش وزن، باید پیاده روی های مکرر یا طولانی تر را برنامه ریزی کنید.

یک راه عالی برای تناسب اندام و در عین حال تحریک ذهنی سگ خود این است که به طور منظم با سگ خود بازی کنید. اسباب بازی بخرید تا در خانه پنهان شوید، یکدیگر را تعقیب کنید تا حیوان بتواند اسباب بازی ها را پیدا کند. اگر نمی توانید سگ خود را برای پیاده روی بیرون ببرید. بازی های فعال یک راه عالی برای ورزش سگ شما هستند. مهم است که تمرینی را پیدا کنید که برای شما و سگتان بهترین کار را داشته باشد تا لذت بخش باشد و تأثیر مثبتی بر سلامت سگ شما داشته باشد.

سگ با چه سرعتی می‌تواند وزن کم کند؟

سگ ها متفاوت هستند. برخی از سگ ها سریعتر از سایرین وزن کم می کنند و برخی دیگر با سرعت کمتری وزن کم می کنند. در نهایت، سرعت کاهش وزن سگ شما نه تنها به دقت رژیم غذایی، بلکه به سن، نژاد و ژنتیک سگ نیز بستگی دارد. به طور منظم با دامپزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که در مسیر درستی هستید و هر دستورالعملی را که لازم است دنبال کنید.

برخی از نژادها مانند رتریورها بیش از بقیه با کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنند. به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که یک سگ دارای اضافه وزن هر هفته یک تا دو درصد از توده بدن خود را از دست بدهد. سگ خود را به طور منظم وزن کنید؛ وزن سگ خود را در طول رژیم پیگیری کنید تا مطمئن شوید که حیوان در مسیر درست قرار دارد.

هنگامی که سگ شما به محدوده وزن ایده آل خود رسید. می توانید به تدریج به غذای معمولی سگ خود بازگردید. با این حال، به ارائه یک برنامه غذایی منظم، سرو وعده های توصیه شده و ورزش روزانه ادامه دهید تا مطمئن شوید حیوان وزن اضافه نمی کند. یک رژیم غذایی سبک همچنین می تواند به سگ هایی که مستعد افزایش وزن هستند کمک کند تا وزن سالم خود را حفظ کنند.

چگونه می‌توانم وزن سگ مسن خود را کاهش دهم؟

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی بر این باورند که سگ های مسن که کمتر قادر به ورزش هستند، به استراتژی رژیم غذایی متفاوتی نیاز دارند، اما قوانین مشابهی اعمال می شود. به دنبال یک غذای سبک برای سگ بروید و از اندازه های توصیه شده پیروی کنید. یک برنامه ورزشی برای حیوان در نظر بگیرید.

درست مانند سگ‌های جوان، برخی از سگ‌های مسن به آرامی وزن کم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به سرعت وزن کم می‌کنند. صبور باشید و با بازی و پیاده روی متناوب به جای پذیرایی، به حیوان محبت و عشق نشان دهید. تنها استثنا در این مورد این است که سگ شما به دلایل پزشکی نیازهای خاصی به رژیم غذایی یا ورزش داشته باشد. بنابراین، همیشه توصیه می شود قبل از شروع هر برنامه تغذیه با دامپزشک خود مشورت کنید.

چگونه به سگ خود در کاهش وزن کمک کنیم؟

وقتی متوجه شدید که سگ شما چقدر باید وزن کم کند؟ می توانید تغییرات کوچکی در برنامه روزانه حیوان خانگی خود ایجاد کنید که بر وزن و کیفیت زندگی سگ شما تأثیر می گذارد. هیچ وقت دیر نیست! یادگیری چگونگی کمک به کاهش وزن سگ می تواند تحرک را بهبود بخشد، به تسکین درد آرتریت در سگ ها کمک کند و فعالیت بدنی را به حیوان بازگرداند. در ادامه به چهار نکته مهم در کاهش وزن سگ اشاره می کنیم:

۱- هنگام غذا خوردن از ترازو آشپزخانه استفاده کنید
اگر از فنجان اندازه گیری استفاده می کنید؛ ممکن است تعجب کنید که چرا حتی به یک ترازو نیاز دارید. وقتی آشپزی می کنیم؛ ما تمایل داریم از حجم هایی استفاده کنیم که شامل قاشق چای خوری، قاشق غذاخوری، فنجان و غیره است. این روش اندازه گیری برای مایعات دقیق است، اما اگر می خواهید غذای سگ را اندازه گیری کنید، می تواند مشکل ساز باشد!

مطالعه ای در یک کالج دامپزشکی انجام شد که در آن 100 سگ مورد بررسی قرار گرفتند. به همه سگ ها یک چهارم فنجان، یک نیم فنجان و یک فنجان غذای سگ داده شد.
پس از هر بار پر کردن، صاحبان حیوان خانگی فنجان ها را روی ترازو آشپزخانه قرار می دادند. هنگام اندازه‌گیری یک چهارم فنجان، 85 درصد از صاحبان سگ مقدار غذا را بیش از حد اندازه‌گیری کردند و برخی تقریباً دو برابر مقدار مورد نظر دریافت کردند. با اپیدمی چاقی، دانستن این موضوع که می‌توانید مقدار غذای مورد نیاز سگ خود را در هر وعده غذایی دو برابر کنید، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که استفاده از ترازو آشپزخانه چقدر حیاتی است.

مانند هر عادت جدید، حدود سه یا چهار هفته طول می کشد تا به استفاده از ترازو آشپزخانه در وعده های غذایی عادت کنید. با این حال، هنگامی که روال جدید خود را ایجاد کردید. این می تواند تفاوت بزرگی در زندگی سگ شما ایجاد کند. بعلاوه، حیوان به مقدار مناسب غذا می خورد و شما بیش از حد به سگ خود غذا نمی دهید.

2- مراقب تعداد دفعات غذای سگ باشید
به یاد داشته باشید که فقط شما به سگ خود غذا نمی دهید. از بسیاری جهات، انسان‌ها محبت خود را به اشتراک می‌گذارند و عشق خود را از طریق غذا نشان می‌دهند، اما متأسفانه، این می‌تواند عمر سگ شما را زودتر از موعد کوتاه کند. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به سگ خود غذاهای “تشویق” می دهند.

انجمن جهانی دامپزشکی حیوانات چیزی را منتشر کرد که ما دوست داریم آن را قانون 10 درصد بنامیم. این قانون بیان می‌کند که بیش از 10 درصد کالری سگ در روز نباید از غذای سگ تامین شود. خوراکی‌ها، بیسکویت‌ها، کلوچه‌ها، جویدن‌ها، مکمل‌های چربی و غذاهای تصادفی انسان همه در این دسته قرار می‌گیرند. اگر مراقب کالری دریافتی سگ خود نباشید؛ حیوان به سرعت وزن اضافه می کند.

3- به فعالیت حیوان پاداش دهید، اما نه با غذا!
اکثر صاحبان حیوانات خانگی برای تقویت پیوند خود با حیوان به سگ خود غذای اضافی می دهند. اما راه های دیگری نیز برای ارتباط با سگ شما وجود دارد. سگ شما فقط دوست دارد با شما باشد و همین که در کنار شما باشد برای او کافی است، بنابراین اگر به جای خوردن غذا به نظافت یا مالش شکم علاقه دارد، این کار را برای او انجام دهید. شاید سگ شما دوست دارد به پیاده روی برود یا به یک اسباب بازی یا بازی با سگ دیگری علاقه دارد. فعالیت یک راه عالی برای نشان دادن عشق به حیوان و راهی برای کمک به کاهش وزن است.

4- رژیم غذایی خانگی را در نظر بگیرید
اگر سگ شما حساسیت غذایی یا بیماری دیگری دارد. ممکن است قبلاً یک رژیم غذایی خانگی را در نظر گرفته باشید. آشپزی برای سگ شما کار زیبایی است، اما باید درست انجام شود. همکاری با یک متخصص تغذیه دامپزشکی بهترین راه برای اطمینان از اینکه سگ شما یک رژیم غذایی خانگی مناسب دارد است. متخصصان علایق سگ شما را در نظر می گیرند، حیوان را از نظر رژیم غذایی ارزیابی می کنند و سپس یک رژیم غذایی مناسب برای سگ ارائه می کنند. پیشگیری همیشه بهترین درمان است!

مانند هر بیماری دیگری، پیشگیری بهترین درمان است. در اسرع وقت به سگ خود رژیم غذایی منظم بدهید و ورزش کنید. این حیوان شانس بیشتری برای سالم ماندن و زندگی با پتانسیل کامل خود دارد. اگر سگ شما اضافه وزن دارد، وحشت نکنید و احساس گناه نکنید. با این حال، با بر عهده گرفتن مسئولیت رژیم غذایی سگ خود، به او کمک کنید تا به حالت خوب خود بازگردد. به سگ خود غذای خوب بدهید و به فعالیت بدنی حیوان توجه کنید. به یاد داشته باشید که هیچ درمانی بهتر از عشق و توجه شما برای سگ شما وجود ندارد. بنابراین، تنقلات را کاهش دهید و بازی را افزایش دهید.

جمع بندی

طبق یک مطالعه در سال 2018 که توسط انجمن پیشگیری از چاقی حیوانات خانگی انجام شد. 55.8 درصد از سگ ها در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاق هستند و به نظر می رسد این درصد هر سال در حال افزایش است. چاقی یک بیماری همه گیر و یک نگرانی بزرگ است. با کمی دانش و فعالیت پیشگیرانه، می توانید به سگ خود کمک کنید وزن خود را به آرامی و ایمن کاهش دهید.

روند کاهش وزن برای سگ شما به پول یا تلاش زیادی نیاز ندارد. یک نفس عمیق بکش؛ پشیمانی را کنار بگذارید و ادامه دهید. هنگامی که دامپزشک شما تأیید کرد که سگ شما اضافه وزن دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه دقیق کاهش وزن ایجاد کنید و مطمئن شوید که شما و سایر اعضای خانواده کاملاً از آنچه لازم است آگاه هستید و همه به برنامه غذایی پایبند هستند. . آنها خواهند بود.

دسته بندی آموزشی آموزشی سگ ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت