شیر دادن به بچه گربه

شیر دادن به بچه گربه

بچه گربه ها معده حساسی دارند و هیچ شیری را هضم نمی کنند و شیر گاو و گوسفند حاوی لاکتوز باعث اسهال و مرگ آنها می شود. بنابراین برای تغذیه بچه گربه بهتر است از شیر و غذای مخصوص استفاده کنید.

سه روش معمول برای شیر دادن به بچه گربه وجود دارد. یکی قطره چکان و دیگری سرنگ 2 سی سی با لوله 5 سانتی متری به نوک آن و سومی شیشه شیر با پستانک.

طریقه شیر دادن به بچه گربه 

برای اکثر بچه گربه ها، می توانید از شیشه شیر با پستانک استفاده کنید، اما اگر توانایی مکیدن بچه گربه از پستانک ضعیف است، از سرنگی استفاده کنید که یک لوله پنج سانتی متری به نوک آن وصل شده است. و پس از عبور از پشت زبان و حلق، شیر را در شکم بچه گربه خالی می کند. این روش فقط باید با نظر دامپزشک انجام شود. اگر لوله به اشتباه وارد نای شود، باعث خفگی بچه گربه می شود.

از هر روشی که برای شیردهی استفاده می کنید، ابتدا شیر (بدون لاکتوز) را تا دمای بدن بچه گربه، یعنی 38 درجه سانتیگراد گرم کنید. برای گرم شدن شیر آن را با آب داغ مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.

شیر دادن به بچه گربه

آموزش شیر دادن به بچه گربه

شیر را داخل بطری بریزید و بگذارید چند دقیقه در یک کاسه آب داغ بماند. قبل از غذا دادن به بچه گربه، دمای شیر را با ریختن کمی شیر پشت دست خود تست کنید تا مطمئن شوید که نه گرم است و نه سرد.

شیشه شیر باید مانند شیشه شیر انسان کاملا تمیز و بهداشتی باشد تا باعث عفونت در بچه گربه نشود. برای این منظور در فواصل بین هر وعده غذایی، بطری را کاملا شسته و استریل کنید. برای غذا دادن به بچه گربه ها، آن را به آرامی با قرار دادن دست خود دور گردنش بگیرید و پستانک را در دهان گربه فرو کنید.

سعی کنید این کار را بی سر و صدا انجام دهید تا بچه گربه دچار وحشت نشود. سپس بطری شیر را به آرامی به داخل دهان بچه گربه فشار دهید.

هرگز به بچه گربه به زور غذا ندهید و اجازه دهید خودش آن را بخورد. ورود شیر به ریه ها باعث ذات الریه و مرگ می شود. اگر شیر وارد ریه شد، حتما گربه را به سمت چپ بچرخانید تا قطرات شیر از ریه خارج شود.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت