تغذیه گربه پس از عمل جراحی

توجه به تغدیه گربه یکی از بهترین راه هایی است که می توانید شروع خوبی در روند بهبودی عمل جراحی داشته باشید. در اینجا اطلاعاتی در مورد نحوه غذا دادن به گربه برای کمک به بهبودی پس از جراحی آورده شده است.

اگر گربه شما اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته است، مراقبت مناسب از او تأثیر بسزایی در سرعت بهبودی او خواهد داشت.

جراحی یک فرآیند بسیار چالش برانگیز است، هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی برای گربه شما. از آنجایی که بدن او برای بازیابی و حفظ قدرت خود سخت کار خواهد کرد. بنابراین، رژیم غذایی گربه شما و نحوه تغذیه آن بسیار مهم است.

چگونگی تغذیه ی گربه بعد از جراحی

بدن و دستگاه گوارش گربه شما ممکن است مانند قبل از جراحی نتواند غذا را هضم کند. تامین انرژی لازم برای هضم و جذب مواد مغذی از غذا باعث می شود سیستم گربه شما بیش از حد “کار کند”. هدایت این انرژی در جهت درست. روند بهبودی را تسریع می کند.

برای مشاوره در مورد نحوه تغذیه گربه بلافاصله پس از جراحی با دامپزشک خود مشورت کنید.

قیمت غذا بعد از آوردن گربه به خانه چقدر است؟ آیا گربه شما نیاز به تغییر رژیم غذایی دارد؟ اکثر دامپزشکان توصیه می کنند که شب بعد از ترخیص یک وعده غذایی کوچکتر (به عنوان مثال نصف وعده غذایی معمول) بدهید. با این حال، بسته به گربه شما و نوع جراحی که انجام داده است، مقدار تغذیه متفاوت است. بسیاری از گربه ها بعد از جراحی مانند گذشته گرسنه نیستند. با این حال، اگر کاهش اشتها ادامه داشت، با دامپزشک خود مشورت کنید.

اگر گربه شما بعد از غذا خوردن در روز عمل استفراغ کرد، با دامپزشک خود مشورت کنید تا در مورد چگونگی بازگشت تدریجی به برنامه غذایی قبلی مشورت کنید.

گربه شما ممکن است نیاز به پوشیدن قلاده محافظ داشته باشد تا از لیسیدن یا خراشیدن زخم جلوگیری کند. مطمئن شوید که قلاده مانع از خوردن و آشامیدن گربه نمی شود. اگر مزاحم شما شد، یقه را هنگام غذا خوردن بردارید. بسته به روش جراحی، گربه شما ممکن است نیاز به تغذیه از طریق لوله تغذیه داشته باشد. در مورد بهترین اقدام در این شرایط با دامپزشک خود صحبت کنید.

چه نوع غذایی بعد از جراحی مناسب است؟

دامپزشک شما ممکن است تغییر رژیم غذایی گربه خود را به رژیم غذایی “بازیابی” در طول دوره نقاهت پس از جراحی توصیه کند. رژیم های ریکاوری به گونه ای طراحی شده اند که تمام مواد مغذی مورد نیاز یک گربه را برای بازگرداندن سلامتی و در عین حال به حداقل رساندن بار کاری روی سیستم گوارشی فراهم کنند. این غذاها حاوی مقادیر بالایی پروتئین، چربی و کالری هستند. که غذا را از نظر انرژی متراکم می کند. بنابراین اگرچه گربه شما وعده های کوچک تری می خورد، اما همچنان انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند. پروتئین موجود در رژیم غذایی به رشد سلول ها و ساخت سلول های جدید کمک می کند. رژیم ریکاوری باید آسان هضم و به راحتی جذب شود.

بسیاری از گربه‌ها اغلب پس از جراحی از دست دادن اشتها را تجربه می‌کنند. بنابراین، همه غذاهای ریکاوری باید خوشمزه و اشتهاآور باشند تا گربه را به خوردن آنها تشویق کند.

زمان مراجعه ی مجدد به دامپزشک پس از جراحی

با مراقبت و رژیم غذایی مناسب، گربه شما مدت کوتاهی پس از جراحی به سلامت کامل باز می گردد. با این حال، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، به دامپزشک خود مراجعه کنید:

  • خون ریزی
  • استفراغ، اسهال یا یبوست
  • از دست دادن مداوم اشتها یا کاهش مصرف آب
  • افسردگی، ضعف یا بی حالی
  • لرز یا تغییر دمای بدن
  • لرزش در پاها
  • تنگی نفس یا تنفس دردناک

توجه بیشتر به گربه بعد از جراحی تاثیر بسزایی در تسریع روند بهبودی دارد. اگر مطمئن نیستید که چگونه از گربه خود مراقبت کنید، با دامپزشک خود مشورت کنید.

شما می توانید غذا های ریکاوری گربه را از پت شاپ اینترنتی لینکس پت تهیه نمایید.

دسته بندی آموزشی آموزشی گربه ها لینکس مگزین مراقبت و نگهداری گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت